söndag 28 augusti 2011

Dragkamp i Enköping

Igår va jag i Enköping på dragkampstävling. Va ett tag sen jag va och kollade så det va extra kul. Jag drog ju själv för några år sen och visst blir jag sugen igen men så otränad som jag är så är det inte ens att tänka på haha. Kul att träffa alla igen. Visserligen va det ju bara en vecka sen jag träffade mamma, pappa, Jesper, Felicia, Fredrik, Anna-Lena, Kathrin och Samuel men skoj ändå.
Första klassen Vedum deltog i va Juniorer 600. Och där tog dom hem guldet :)



I nästa block drog Herrar 600 och det gick väl sådär.



I sista blocket va det Damer 520 och Herrar 640 där båda hade chans på medaljer. Det började sådär för damerna men sen gick det bättre. Men sen hände saker som jag inte tycker hör hemma på en idrottsarena. Lägga sig för att man själv inte kan vinna och inte unnar andra att vinna är fan inte fair play! Sånt gör mig riktigt sur! Nu blev det ändå ett silver till damerna som dom ska vara riktigt stolta över :) Herrar 640 behöll sin tredje plats och tog bronset :)





Det va en riktigt rolig tävling och vädret va ju kanon fint :) Men vi hittade snö...



Idag har jag gjort söndags sysslor, dvs tvättat och städat. Har kollat friidrott och hockey och nu blir det fotboll efter att jag varit en sväng nere i tvättstugan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar